Apa Yang Best Makeup Remover Nutriwhite Shaklee? | Pernah dengar MakeUp Remover? Tahu tak anda apa kegunaan Makeup Remover sebenarnya? Dalam rangkaian produk penjagaan kulit muka Shaklee, Makeup Remover Nutriwhite ini antara yang femes tau.

Jangan tak tahu, yang tak pakai makeup pun boleh gunakan makeup remover Nutriwhite ni juga. Haaaa?? Tak pakai mekap pun boleh guna Makeup Remover Nutriwhite? Buat apa la kan? Tak membazir ke tak mekap tapi pakai pencuci mekap pula?

perlukah-makeup-remover

Kepentingan Makeup Remover (Penanggal Mekap)

Sebelum kita cerita lebih panjang, Cik Puan VK nak bagi beberapa soalan dulu la untuk anda semua jawab. Jujur tau.. šŸ™‚

Adakah anda mempunyi liang pori tersumbat?

Anda ada jeragat?

Anda ada jerawat bermusim (setiap minggu atau setiap bulan bila “bendera merah”)?

Kulit anda kusam tidak bermaya?

Umur masih muda tapi anda dah ada kedut-kedut halus di muka? Penuaan pramatang?

Jika anda menjawab YA bagi mana-mana daripada soalan-soalan ini anda mestiĀ baca lebih lanjutĀ kerana saya boleh ceritakan mengapa anda perlu menggunakan makeup remover (tanpa mengira brand) bukan sahaja untuk membersihkan kesan-kesan mekap di muka tetapi juga sangat sesuai digunakan sebagai kegunaan harian untuk kulit lebih bersih dan sihat walaupun anda tidak menggunakan sebarang alat solek.

Kebaikan Makeup Remover

  • Benar-benar membersihkan kulit, bukan sahaja menanggalkan dan membersihkan kesan mekap, tetapi juga menanggalkan segala kotoran yang terlekat pada kulit muka. Kotoran yang tidak dibersihkan dengan betul boleh menyebabkan keradangan pada kulit, yang seterusnya boleh menyebabkan jerawat, jeragat, blackheads, whiteheads, atau penuaan pramatang (kedut, kusam)
  • Menanggalkan sel kulit mati dengan lembut dan menggalakkan pertumbuhan sel kulit baru yang sihat
  • Merangsang penjanaan semula kulit dengan baik. Fungsi makeup remover yang “mencuci” sehingga ke dalam kulit boleh membantu kulit bernafas dengan baik dan menggalakan kulit sihat dan cantik.

Apa Yang Best Makeup Remover Nutriwhite Shaklee?

nw-makeup-remover

Rangkaian NutriWhite Shaklee ni memang la sangat-sangat best. Formula yang unik, dan dihasilkan setelah 3 tahun penyelidikan. Bahan-bahan semulajadi dari 16 nutrien terpilih dari 16 buah negara berlainan. Memang sangat best lah.

Dan antara kandungan utama Gentle Action Makeup Remover Nutriwhite ialah Tunas Pokok Bic dan Aloe Vera.

Keistimewaan Tunas Pokok Bic Kepada Kulit

Beech flowers, Fagus sylvatica. Coney Hall, 29 April 2011. Lower left, a harlequin ladybird out of focus.

Tunas pokok bic mengandungi hydroxyproline yang membantu meningkatkan kolagen dan elastin pada kulit. Seterusnya, meningkatkan keanjalan kulit dari dalam. Tunas pokok bic kaya dengan vitamin dan mempunyai hormon pertumbuhan yang bagus. Ini membantu dalam penghasilan sel aktif dan membantu mengurangkan kedutan serta melicinkan kembali garis-garis halus pada kulit.

Kuasa aktif yang terdapat pada flavonoid dan peptida dijumpai dalam ekstrak tunas pokok bic ini juga membantu dalam memperbaiki struktur epidermis kulit kita. Ini bermakna bahawa kita boleh mendapatkan kulit yang lebih sihat, muda, dan cantik secara keseluruhan. Dalam masa yang sama, juga membantu melembapkan kulit dari dalam serta menjadikannya lebih berseri.

*Sumber*

Keistimewaan Aloe Vera Kepada Kulit

kebaikan-aloe-vera-pada-kulitBila sebut aloe vera, rasanya semua dah sedia maklumĀ kebaikannya untuk kulit yang sihat dan cantik. Ia membantu melembapkan kulit, anti radang, menyembuh dan mencegah jerawat, mencerahkan parut dan noda-noda hitam, serta membantu kulit untuk kelihatan sihat dan lebih muda.

Apa kata pengguna setia Makeup Remover Nutriwhite Shaklee?

Jom saya kongsikan apa kata sahabat saya ini yang sangat-sangat berpuas hati dengan makeup remover Shaklee.. Puan Noriza kongsikan keterujaan beliau;

apa-yang-best-makeup-remover-nutriwhite

Tak lengkap rasanya kalau tak sental muka dengan #MakeupRemover yang ohsemmm ni sebelum lelapkan mata.

Haa, ambik kauuu! banyak gilurrr kotoran yang melekat di muka. Hitam legam pulak tu. Eeeee yaksss ?

Dia punya kepuasan lepas menyental tu, rasa puas sangattt. Kulit terasa licin bak puteri salju gitewww, habis tertanggal semua whitehead dan blackhead kat muka. Phewwww.

Actually dulu feeling muka bersih amat. TAPI selepas TERPAKSA guna make up remover ni, baru laa meq za tersedar dari lamunan. Rupanya kulit kita ni memang terdedah dengan kotoran even sebesar zarah yang hanya nampak dengan mikroskop tu.

Make up remover ni jenis gel yang LIKAT PEKAT bila tenyeh, serap sekali lebihan minyak pada muka. habis dia sapu bersih.

Syukur laa Makeup Remover nih boleh pakai hari-hari sebab ianya 100% Natural. Tak menghakis kulit pun. Cuma dia hakis kotoran jerrr.

Sapa yang nak rugi beli produk yang tak berbaloi kan?. Sudah la tak berkesan, muka pula makin menggerutu macam kulit buaya. Oh NOOOOO. Yang palinggg tak besttt, dapat bertahan sebulan jerr.

Lain la, Makeup Remover nih. Tiubnya besaq gedabak. Boleh pakai lamaaa sangattt sampai setahun taw. JIMAT duit poket tiap bulan! Curlasss kan?

Tak cayerr ler tew! TRY dulu baru hangpa taw betoiiiiii ke dak

“NUTRIWHITE; Rahsia Kulit Cantik, Cerah Sekata”

Anda nak mencuba NutriWhite Gentle Action Makeup Remover?

Anda boleh menghubungi kami untuk membuat pesanan. Atau, anda juga boleh membuat pembelian terus di sini denganĀ menekan butang di bawah. Kemudian, sila hubungi kami untuk konsultasi dan panduan penggunaan dengan cara yang betul dengan memberikan no invoice sebagai bukti pembelian.

_________________________________________________________________________________________________________

Hubungi kami untuk sebarang pertanyaan dan membuat pesanan produk Shaklee diĀ yanavitaminkita@gmail.comĀ atau boleh hantarkan sms/whatsapp keĀ 019-9109009

bagaimana nak order shaklee

Saya Pengedar Shaklee Ampang

COD area Taman Kosas, Taman Bukit Indah, Ampang Jaya, Bandar Baru Ampang & kawasan sekitar berhampiran.

Perkhidmatan pos ke seluruh Malaysia termasuk Sabah & Sarawak (Pos Laju/Gdex/CityLink)

Daftar keahlian Shaklee segeraĀ daftar ahli shaklee

Vitamin Kita Shaklee

Apa Yang Best Makeup Remover Nutriwhite Shaklee?
Tagged on:     

One thought on “Apa Yang Best Makeup Remover Nutriwhite Shaklee?

  • 26 September 2016 at 9:33 AM
    Permalink

    Ingatkan Make Up remover nie untuk orang yang pakai make up aje, rupanya boleh buang daki kat muka jugak yea.. Patut kena tukar nama produk nie, nanti orang yg tak pakai make up tak mau beli pulak, hihihi…
    arnie recently posted…6 Pencetus Kegatalan Ekzema Ibu Ayah Wajib TahuMy Profile

    Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge