Pagi ni Cik Puan VK dapat customer yang cari vitamin untuk jantung sihat. Yang membuatkan Cik Puan VK nak berkongsi kat sini sebab customer kesayangan ni meluahkan kekeliruan beliau tentang ‘banyak-banyak produk Shaklee ni”

“kak.. banyak betul produk Shaklee yang bagus untuk jantung sihat ye. Yang mana satu sebenarnya? Sekejap saya baca cakap Omega Guard bagus.. sekejap CoQ Trol Plus pula.. lepas tu nanti jumpa lain ada pula cerita pasal Vivix dan Phytocol-ST.. saya pun confuse nak beli yang mana..”

Adik sayang, sebab tu la kami sangat-sangat nasihatkan jangan sembarangan klik-klik-klik sahaja kat e-commerce tu. Tanpa ada konsultasi yang betul produk ini untuk apa, itu untuk apa. Bagaimana cara consume.. dan bermacam-macam lagi masalah “confuse” nanti. Jadi, cari pengedar yang sah dan berdaftar seperti kami sahaja tau.

Nutrien Untuk Jantung Sihat

Setiap hari, jantung bekerja keras untuk memastikan setiap sel dalam tubuh badan kita menerima nutrien penting untuk fungsi yang optimum. Sememangnya tanggungjawab kita untuk lebih menjaga jantung dengan memberikan nutrien yang tepat demi kesihatan yang berpanjangan. Jantung kita ni ada satu je kan, sakit jantung kita ni, collapse la kita.

2 nutrien yang paling utama untuk jantung sihat ialah koenzim Q10 (CoQ10) dan asid lemak omega 3

Koenzim Q10 Bagus Untuk Jantung

#1 ~ Memberi Tenaga dan Menguatkan Otot Jantung

Pelbagai kajian telah membuktikan bahawa CoQ10 menyokong kesihatan jantung dengan meningkatkan penghasilan tenaga, memulihkan denyutan otot jantung (1,2) dan sekaligus, meningkatkan kekuatannya  dalam jangka panjang.

#2 ~ Meningkatkan Peredaran Darah

Bertindak sebagai antioksida yang kuat, CoQ10 membantu melindungi saluran darah dari kerosakan akibar molekul kolesterol yang teroksida. Ia juga membantu mengurangkan pembentukan plak pada arteri (3,4) meningkatkan peredaran darah dengan membolehkan darah mengalir dengan lancar melalui saluran darah yang sihat

#3 ~Mengoptimumkan Denyutan Jantung

Paras CoQ10 yang rendah dikaitkan dengan ketidakupayaan jantung untuk mengepam darah yang mencukupi ke seluruh badan, yang membawa kepada kegagalan jantung. Pengambilan suplemen CoQ10 menunjukkan peningkatan dalam jumlah darah yang dipam oleh jantung.(5,6) Kesannya, ia memberikan tenaga yang mencukupi untuk jantung, mengoptimumkan kemampuan mengepam dan meningkatkan kesihatan keseluruhan jantung.

Statins Mengurangkan Tahap CoQ10 Anda!

Statin, ubat yang digunakan untuk menurunkan tahap kolesterol, mengurangkan penghasilan semulajadi CoQ10 dalam badan sebanyak 40%! Ambil suplemen CoQ10 sekarang untuk jantung yang kuat dan sihat!

Asid Lemak Omega 3 Untuk Menyokong Kesihatan Jantung

#1 ~ Menyokong Kesihatan saluran Darah

Terkenal dengan manfaat anti-radang, asid lemak omega 3 adalah penting dalam mencegah pembentukan plak dalam saluran darah kita, mengurangkan risiko kita mengalami penyempitan saluran darah yang boleh menyebabkan risiko penyakit jantung.

#2 ~ Menyokong Tekanan Darah Sihat

Pelbagai kajian menunjukkan pengambilan asid lemak omega 3 membantu mengurangkan tahap trigliserida (lemak dalam darah) dan mengawal tekanan darah ke tahan yang sihat.

Jadi Vitamin Shaklee Yang Mana Satu?

Yang mana satu CoQ10 yang mana satu asid lemak omega 3?

Ini Koenzim Q10.. Nama produk Shakleenya CoQ-Trol Plus
Ini pula asid lemak Omega 3. Nama produk Shaklee adalah Omega Guard.

 

Optional tambahan Vivix (polifenol) dan Phytocol-ST (fitosterol)

Bagaimana mahu membeli Set Kesihatan Jantung Shaklee

Untuk keterangan lanjut atau sebarang pertanyaan, anda boleh menghubungi saya

Yana  019-9109009

atau klik icon di bawah ini.

beli Set Jantung Sihat Shaklee Online

Atau..

_________________________________________________________________________________________________________

Hubungi kami untuk sebarang pertanyaan dan membuat pesanan produk Shaklee di [email protected] atau boleh hantarkan sms/whatsapp ke 019-9109009 (klik)

bagaimana nak order shaklee

Saya Pengedar Shaklee Ampang

COD area Taman Kosas, Taman Bukit Indah, Ampang Jaya, Bandar Baru Ampang & kawasan sekitar berhampiran.

Perkhidmatan pos ke seluruh Malaysia termasuk Sabah & Sarawak (Pos Laju/Gdex/CityLink)

Vitamin Kita Shaklee

 

 

______________________________________________________________________________

Rujukan:
1. PH, L. and K, F. (1990). A six-year clinical study of therapy of cardiomyopathy with coenzyme Q10. International Journal of Tissue Reactions, 12(3), pp.169-171.
2. Garrido-Maraver, J., D.Cordero, M., Orapesa-Avila, M., Fernandez Vega, A., Mata, M., Delgado Pavon, A., De Miguel, M., Perez Calero, C., Villanueva Paz, M., Cotan, D. and A.Sanchez Alcazar, J. (2014). Coenzyme Q 10 Therapy. Molecular Syndromology, 5, pp.187-197.
3. DiNicolantonio, J., Bhutani, J., McCarty, M. and O’Keefe, J. (2015). Coenzyme Q10 for the treatment of heart failure: a review of the literature. Open Heart, 2(1), p.e000326.
4. Fedacko, J. (2011). Coenzyme Q10 in Heart and Brain Diseases. The Open Nutraceuticals Journal, 4(1), pp.69-87.
5. Niklowitz, P., Sonnenschein, A., Janetzky, B., Andler, W. and Menke, T. (2007). Enrichment of coenzyme Q10 in plasma and blood cells: defense against oxidative damage. International Journal of Biological Sciences, pp.257-262.
6. Oleck, S. and Ventura, H. (2016). Coenzyme Q10 and Utility in Heart Failure: Just Another Supplement?. Current Heart Failure Reports, 13(4), pp.190-195.
7. Kris-Etherton PM, Harris WS, Appel LJ; American Heart Association. Nutrition Committee. Fish consumption, fish oil, omega-3 fatty acids, and cardiovascular disease. Circulation. 2002;106:2747–275
8. Connor WE. Importance of n-3 fatty acids in health and disease. Am J Clin Nutr. 2000; 71 (1 Suppl): 171S–175
“Saya Nak Vitamin Untuk Jantung Sihat”
Tagged on:         

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge