Masalah Jerawat Teruk Kini Tiada Lagi | Hari ini Cik Puan VK nak berkongsi testimoni lagi dari seorang pengamal setia Shaklee yang dah berjaya dapat Shaklee Effect nya yang sangat hebat. Pastinya bukan sekelip mata tetapi menuntut kesabaran yang tinggi apatah lagi masalah jerawat teruk yang beliau alami.

Ini testimoni Saudari Aayu Ibrahim; perkongsian pertama ni adalah gambar beliau pada tahun lalu (2014)

masalah jerawat teruk

“Sorry la kalau gambar ini menyeramkan. Ni pengalaman saya sendiri. Bulan 12 hari tu muka bermasalah teruk. Cuba 2-3 produk untuk kulit tapi makin teruk. Pastu terfikir kenapa tak try produk Shaklee sendiri. So dengan guide belila ESP, Vitamin C dan GLA Complex. Alhamdulillah gambar yang sebelah tu la hasilnya. Sekarang saya maintain makan Vitamin E dan Vitamin C pula. Dan pencuci muka Nutriwhite”

Ok.. itu perkongsian beliau tahun lepas. Tetapi hasil konsisten dan disiplin pengambilan vitamin ini, cuba lihat gambar terkini beliau.. tadaaaaaaaa..

testimoni jerawat teruk

Beza memang sangat berbeza kan? Makin lama makin cantik. Kalau tengok gambar sekarang, mungkin tidak akan terfikir bahawa saudari Aayu ini pernah mengalami masalah jerawat teruk satu masa dahulu. Yang penting beliau sangat konsisten dan yakin dengan Shaklee mampu merawat masalah jerawat teruk ini dari luar dan dalam.

“Dulu suka cuba macam-macam produk. Last-last muka berjerawat teruk. MENYESAL! Tapi sekarang dah tak risau lagi pasal kulit. Saya consume Set Kulit Shaklee. Paling basic Vitamin C dan ESP.

Vitamin C membantu penghasilan kolagen dalam badan so kulit nampak muda je. ESP pula membantu membaiki sel-sel kulit kita yang rosak. Yang penting, minum air masak sekurang-kurangnya 3 liter sehari”

Bagaimana Peranan Vitamin Membantu Masalah Jerawat Teruk?

#1 ~ Protein (ESP)

Protein sangat penting untuk membina sel yang sihat. Bila sel sihat, maka kulit pun akan turut cantik dan sihat. ESP juga adalah suplemen tinggi protein yang mana sangat membantu melawan jerawat dengan melambatkan penukaran testosteron dalam aliran darah ke dalam bentuk hormon kulit yang aktif iaitu dihydrotestosterone.Testosteron tidak merangsang pengeluaran minyak yang berlebihan pada kulit sehingga ia ditukarkan kepada dihidrotestosteron. *sumber*

#2 ~ Vitamin C

Vitamin C adalah antioksidan yang kuat yang membantu untuk meningkatkan kesihatan sistem imun anda. Vitamin C membantu untuk menggalakkan penyembuhan, pertumbuhan dan pembaikan tisu di seluruh badan. Vitamin C juga diperlukan dalam pengeluaran kolagen, yang membantu untuk membuat kulit baru, membentuk tisu baru pada parut serta saluran darah dan tendon. Sifat-sifat antioksidan vitamin C membantu dalam pertumbuhan semula kulit. Vitamin C membantu untuk melindungi kulit daripada kerosakan radikal bebas. *sumber*

#3 ~ Asid Gamma Linolenik (GLA Complex)

Asid linolenik merupakan komponen penting dan fungsi normal sebum iaitu memelihara dan melindungi kulit. Kekurangan asid linolenik boleh menyebabkan senangnya kulit kita terdedah kepada masalah jerawat teruk. Sebum yang kekurangan asid linolenik lebih keras da melekit dan mudah tersumbat liang-liang porinya. Ia kelihatan lebih berminyak, dan mempunyai kurang sifat pelindung dan anti-radang. Jadi, pengambilan asid linolenik secukupnya dapat membantu mengatasi masalah jerawat teruk ini. *sumber*

Bagaimana terjadinya jerawat
Bagaimana terjadinya jerawat

#4 ~ Vitamin E

Vitamin E Shaklee kaya dengan selenium dan ekstrak biji anggur.  Selenium adalah salah satu bahan utama glutathione, antioksida paling asli dan banyak dalam badan. Dalam satu kajian, ada didapati bahawa setelah mengamalkan selenium selama enam minggu, di dapati kandungan glutathione dalam darah meningkat dan dalam masa yang sama masalah jerawat berkurangan. Selenium juga berperanan untuk menghalang pori-pori tersumbat yang boleh mengundang masalah jerawat teruk.  *Sumber*

Ektrak biji anggur pula memang sangat dikenali sebagai penyembuh jerawat dan kuasa antioksidannya yang lebih tinggi berbanding vitamin E dan vitamin c biasa. *Sumber*

Disclaimer: Perkongsian testimoni vitamin Shaklee merawat masalah jerawat teruk ini adalah perkongsian peribadi dan hasilnya mungkin atau berbeza pada setiap individu. Vitamin Shaklee tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat atau mengubati sebarang penyakit.

“Yang Mana Satu Vitamin Untuk Kulit Cantik?”

____________________________________________________________________________________

Hubungi kami untuk sebarang pertanyaan dan membuat pesanan produk Shaklee di yanavitaminkita@gmail.com atau boleh hantarkan sms/whatsapp ke 019-9109009

bagaimana nak order shaklee

Saya Pengedar Shaklee Ampang

COD area Taman Kosas, Taman Bukit Indah, Ampang Jaya, Bandar Baru Ampang & kawasan sekitar berhampiran.

Perkhidmatan pos ke seluruh Malaysia termasuk Sabah & Sarawak (Pos Laju/Gdex/CityLink)

Vitamin Kita Shaklee

Masalah Jerawat Teruk Kini Tiada Lagi
Tagged on:                         

One thought on “Masalah Jerawat Teruk Kini Tiada Lagi

Leave a Reply to Noriza Rahman Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge