Bersihkan Toksin Dengan Vitamin C? | Pernah dengar perkataan TOKSIN? Kalau bahasa mudahnya, bahan kimia atau racun merbahaya yang boleh rosakkan strukur serta fungsi sel-sel badan kita. Toksin ni berada di mana-mana sahaja dan mustahil sangat untuk kita elak. Paling basic kita akan dapat toksin ni setiap masa melalui udara yang kita sedut, makanan dan minuman yang kita makan.

Bagaimana Nak Bersihkan Toksin Dalam Badan?

Jom saya kongsikan satu ekperimen dari Master Herny Hafiz berkaitan Vitamin C dan iodin dalam video ni.

Haaa.. nampak tak air jadi jernih kan bila dimasukkan Vitamin C Shaklee? Iodin itu disimbolikkan sebagai toksin di dalam badan dan Vitamin C berperanan untuk bersihkan toksin tadi. Serta merta pulak tu kesannya. Teruja tak tengok? Hehehe.. Cik Puan VK excited la pulak.

Bersihkan Toksin Dengan Vitamin C

Tetapi sejauh manakah BENAR eksperimen bersihkan toksin dengan Vitamin C ini? Betulkah dalam badan kita pun nanti kesannya sebegitu juga?

Sumber 1

Menurut janethull.com, badan kita sangat memerlukan vitamin C yang bersifat antioksidan untuk proses detoks toksin. Kita (tubuh badan manusia) tidak dapat menghasilkan Vitamin C dengan sendiri jadi pengambilan Vitamin C samada melalui diet seimbang atau suplemen sangatlah diperlukan.

Sel-sel di dalam badan kita ini secara idealnya terapung di dalam air. Suplemen Vitamin C pula adalah vitamin larut air yang mudah bergerak ke seluruh sel badan, membersihkan segala kotoran dari sel badan, dan seterusnya menyingkirkan toksin dari bekalan air ini. Apabila badan kita sudah menyerap vitamin C yang hanya diperlukan, yang selebihnya akan disingkirkan kembali melalui urin atau najis bersama-sama toksin.

Sumber 2

Menurut mdhill.com pula, pengambilan Vitamin C dapat membantu meningkatkan glutathione, sebatian hati yang sangat penting untuk menyingkirkan dan bersihkan toksin dalam badan.

bersihkan toksin dengan glutathione

Sumber 3

Vitamin C juga sangat membantu badan untuk menghadam segala macam toksin yang tidak sebelum ini tidak terhadam, berdasarkan petikan globalhealingcenter.com.

Owh macam tu ye.. jadi fungsi Vitamin C ni sangatlah bagus. Kata orang kulit wajah kita ni adalah “cermin” yang memaparkan dalaman kita. Kalau pucat, kusam, dan mengalami masalah kulit itu besar kemungkinan badan kita mempunyai banyak toksin.

Maka tidak mustahillah dengan pengambilan Vitamin C juga boleh membuatkan kulit cantik. Peranannya bukan sahaja sebagai penggalak kolagen semulajadi malah turut sama membersihkan kotoran pada sel-sel badan.

Terbaeklah Vitamin C (y)

putihkan kulit dengan vitamin c 1
Salah satu testimoni kulit cantik dengan Vitamin C

“Putihkan Kulit Dengan Vitamin C”

Anda mahu mendapatkan Vitamin C?

Anda boleh menghubungi kami untuk membuat pesanan. Atau, anda juga boleh membuat pembelian terus di sini dengan menekan butang di bawah. Kemudian, sila hubungi kami untuk konsultasi dan panduan pengambilan dengan cara yang betul dengan memberikan no invoice sebagai bukti pembelian. 

____________________________________________________________________________________

Hubungi kami untuk sebarang pertanyaan dan membuat pesanan produk Shaklee di yanavitaminkita@gmail.com atau boleh hantarkan sms/whatsapp ke 019-9109009

bagaimana nak order shaklee

Saya Pengedar Shaklee Ampang

COD area Taman Kosas, Taman Bukit Indah, Ampang Jaya, Bandar Baru Ampang & kawasan sekitar berhampiran.

Perkhidmatan pos ke seluruh Malaysia termasuk Sabah & Sarawak (Pos Laju/Gdex/CityLink)

Vitamin Kita Shaklee

Bersihkan Toksin Dengan Vitamin C?
Tagged on:         

2 thoughts on “Bersihkan Toksin Dengan Vitamin C?

Leave a Reply to siti Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge